چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد
سرخط خبرها

جزئیات «بیمه تکمیلی فرهنگیان» | حذف سقف تعهدات بستری و سرپایی از بیمه تکمیلی

  • کد خبر: ۱۷۰۴۱۶
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵
جزئیات «بیمه تکمیلی فرهنگیان» | حذف سقف تعهدات بستری و سرپایی از بیمه تکمیلی
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از حذف سقف تعهدات کلیه خدمات بیمارستانی، سر پایی، جراحی و بستری در قرارداد جدید بیمه تکمیلی فرهنگیان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، صادق ستاری فرد در جلسه امضای قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان با شرکت بیمه دانا درباره تغییرات جدید این قرارداد نسبت به قرارداد سال گذشته اظهار کرد: کلیه خدمات و تعهدات بیمارستانی، سر پایی، جراحی و بستری بدون سقف قرارداد ارائه خواهد شد و سقفی برای انجام این خدمات پیش بینی نکرده‌ایم و قرار است شرکت بیمه دانا همه هزینه‌های مورد نیاز برای این موارد را تامین کند.

افزایش سقف تعهدات دندانپزشکی به ۶ میلیون تومان 

وی درباره تعهدات خدمات دندانپزشکی در قرارداد جدید بیمه تکمیلی فرهنگیان نیز ادامه داد: خدمات دندان پزشکی مهم‌ترین قوت این قرارداد است. تعهد سال قبل سه میلون و ۵۰۰ هزار تومان بود و امسال به سقف ۶ میلیون تومان رسیده است که به نسبت سایر بیمه‌ها و هزینه‌هایی که بیمه شده پرداخت می‌کند، تعهد نسبتا خوبی است، به طوری که همه خدمات دندان پزشکی را مشمول می‌شود.

حذف سقف تعهدات نازایی و زایمان

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه در بخش تعهدات نازایی و زایمان نیز سقف پرداخت حذف شده است، توضیح داد: امسال با توجه به سیاست‌های کلی جمعیت و قانون جوانی جمعیت، برای سقف خدمات درمان نازایی و خدمات زایمان برداشته شد.
به گفته ستاری فرد سقف تعهدات برای بیماران سعب العلاج نیز برداشته شده است و فرانشیز پرداختی بیمه شده نسبت به سال قبل ۱۰ درصد کمتر شده است.

وی افزود: سهم پرداخت بیمه شده همانند سال قبل یک سوم است. مقرر است یک سوم را همانند سال قبل بیمه شده و دو سوم از محل اعتبارات دستگاه پرداخت شود.

بیمه حوادث دانش‌آموزی بدون تغییر نسبت به سال قبل

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، همچنین درباره بیمه حوادث دانش آموزی نیز خاطر نشان کرد: بیمه حوادث دانش آموزی قرار است بدون تغییر نسبت به سال قبل باشد. این مهم امسال با همان رقم سال قبل بدون افزایش نرخ نسبت به سال قبل اجرایی می‌شود.

ستاری فرد با بیان اینکه یکی از اهداف و ماموریت اصلی آموزش و پرورش کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی است، ادامه داد: به اعتقاد ما تامین زیر ساخت‌های معیشتی سرآغاز ارتقاء کیفیت نظام تعلیم و تربیت است. در دولت مردمی سیزدهم که رویکرد خدمات‌رسانی مناسب به جامعه دارد. بعد از سال‌ها وقفه در ارائه خدمات بیمه‌ای به فرهنگیان، سال قبل انعقاد قرارداد بیمه‌ای خوبی انجام شد.

وی با اشاره به انجام نظرسنجی از فرهنگیان در خصوص کیفیت خدمات بیمه‌ای ارائه شده در سال گذشته، افزود: حدود ۳۵۰ هزار نفر از همکاران در این نطر سنجی شرکت کردند که نشان می‌داد شرکت بیمه عملکرد خوبی داشته است. فرهنگیان توقعاتی نیز برای عملکرد بیمه در آینده داشتند که مبتنی بر این نظر سنجی هدفمان را ارائه خدمات کیفی‌تر برای معلمین قرار دادیم. سعی کردیم بر اساس ضوابطی که وجود دارد شرایط رقابتی ایجاد شود تا شرکت بیمه‌ای را انتخاب کنیم که بتواند پشتیبان مناسبی برای ارائه خدمات بهتر به فرهنگیان داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از جمله دغدغه‌ها و تاکیدات وزیر آموزش و پرورش بحث بیمه تکمیلی فرهنگیان است، خاطرنشان کرد: امسال در قانون بودجه به این مهم توجه شده است و دولت به دنبال ایجاد نظام عادلانه پرداخت به کارکنان دولت بود. در تبصره ۱۲ قانون بودجه به این مهم توجه و در شورای حقوق و دستمزد ضوابط آن تعیین شد.

ستاری فرد اظهارکرد: اقای دکتر صحرایی تاکید داشتند تا خدمات بیمه‌ای ما نسبت به سال قبل مطلوب‌تر و با بسته موثرتری برای فرهنگیان ارائه شود. همکاری خوبی میان وزارت آموزش و پرورش، وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و شرکت بیمه دانا و بیمه مرکزی انجام شد که نهایتا منجر به ایجاد تغییرات خوبی نسبت به قرارداد سال قبل شد. قرارداد امسال کیفی‌تر و با تعهدات بیشتر و رعایت‌مندی بهتری برای فرهنگیان است.

اعلام رقم حق‌بیمه تکمیلی فرهنگیان در سال ۱۴۰۲

در بخش دیگر این برنامه رضا جعفری مدیر عامل بیمه دانا، درباره رقم حق بیمه‌ای که در قرارداد جدید بیمه تکمیلی باید فرهنگیان بپردازند نیز اظهار کرد: برای امسال رقم حق بیمه ۳۹۵ هزار تومان اعلام شد. در تمامی قرارداد‌های بالای ۲۰ هزار نفر شرکت‌های بیمه مجاز نیستند خودشان نرخ را اعلام کنند و مصوبه شورای عالی بیمه است که باید بیمه مرکزی توسط کمیته سه نفره‌ای نرخ بیمه را اعلام کند.

وی در خصوص بیمه حوادث دانش آموزی نیز بیان کرد: در بخش حوادث تحصیلی هم توافق کردیم که هیچگونه افزایشی نسبت به سال قبل نداشته باشیم. در قرارداد امسال حق بیمه سال قبل را با همان تعهدات سال قبل در بخش حوهدث تحصیلی ادامه می‌دهیم.

مدیر عامل بیمه دانا با اشاره به جامعه یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری فرهنگیان و خانواده‌هایشان در بیمه تکمیلی و جامعه بیش از ۱۵ میلیون نفری دانش آموزان در بخش بیمه حوادث، تصریح کرد: بر اساس دستور وزیر آموزش و پرورش برای سال جاری مقرر شد بخش تعهدات به ویژه در دندانپزشکی و عینک تقویت شود. بر اساس دستور مقام عالی وزارت آموزش و پرورش و ملاحظاتی که از بعد اجتماعی برای بخش فرهنگیان داشتیم به عنوان یک تکلیف عمومی به این بخش‌ها به طور ویژه پرداختیم.

وی عنوان کرد: با توجه به افزایش میزان تعرفه‌های بخش خدمات پزشکی طی امسال، اما ما سعی کردیم حق بیمه خیلی کم افزایش پیدا کند و در مقابل تعهدات را افزایش دادیم. فرانشیز‌ها را به حداقل رساندیم. فرانشیز در بخش جراحی‌های عمومی و خاص تا پنج درصد تعدیل پیدا کرد. در حالی این رقم در قرارداد‌های عمومی ۳۰ درصد است در قرارداد فرهنگیان در سال قبل ۱۵ درصد بود، امسال این فرانشیز تا پنج درصد تعدیل شد. تعهدات در بخش عینک تا یک و نیم میلیون تومان ارتقا و در بخش دندان تا شش میلیون تومن ارتقا یافت. این نرخ داده شده بدون حاشیه سود برای بیمه است و ما قبول کردیم، چون تکلیف عمومی ما است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->